Om att vara den bästa versionen av DIG

Kan börja med att säga att jag inte är den bästa på att skriva såna här djupa inlägg när det gäller något som beror många och minst sagt mig själv. Men det är något som ofta dyker upp i mina tankar, då jag själv gör det motsatta än det ända rätt...
 
Det finns så mycket man kan definera som perfektion. Och det finns så många här i världen man kan jämföra sig med, som man vill tro sig vara just det, perfekta. Det är bara att slå upp datorn, och det är väl på så sätt det oftast når ut till oss ungdomar. Bilder och illusioner av andra och det där "perfekta livet" man vill ska utstrålas i sociala medier. Och inte minst jag gör väl det. Det är klart man vill att en blogg ska spegla den bra och fina sidan av sitt liv. Och det är väl bra det, för hur intressant och rolig hade en blogg blivit om man bara speglade det dåliga ur sitt liv och det negativt. För även om det inte är det första man lägger märke till på andra bloggar, så är det ju att... Även de personerna säkert också har sina dåliga stunder, perioder och händelser i sitt liv. Men det är ju inte det man själv ser. Och det är väl inte de ni ser när ni läser min blogg heller. Och det man så gärna gör i en sån situation, om inte minst jag, är att man jämför sig. Även fast det kanske inte är något man vill erkänna så tror jag att de flesta jämför sig med andra. Det finns den här personen som jag definerar som perfekt och är en av de anledningarna till att jag blivit sårad, och självklart börjar jag ju jämföra mig med den här personen. Alltså, är det ändå inte hur mänskligt som helst att man gör det?! Ändå vet man att man aldrig kommer komma någon vart om man jämt och ständigt ska jämföra sig med andra. För hur mycket man än någonsin skulle försöka så kommer man aldrig bli den där personen eller se ut som den där personen, för hallå, du är ju du och jag är ju faktiskt jag.'Hur underbart är det egentligen inte, ingen kan vara som mig.
 
Jag vill få bort alla de här hjärnspökena. Jag vill och ska börja använda den energin till mig själv. Ni har väl säkert läst det här citatet flera gånger om på twitter, tumblrs osv. Men det är så jävla rätt och bra: be the best version of you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback