Ny tröja, nytt jag, ensam

Myser i soffan med min nya gosetröja. Kom över några gamla bilder på min mobil. Eller rättare sagt bilder från detta året. Så skum känsla för det är liksom inte jag på de där bilderna? Allting har förändrats. Jag står ensam utan några riktigt nära vänner just nu men det känns liksom skönt. För om jag bara är mig själv så kommer väl så småningom de där vännerna som jag verkligen passar med. Istället för att dra på den där masken igen för att hänga med, passa in och ha något att göra på helgkvällar. Nej, då sitter jag hellre här ensam i soffan med en kopp te och sociologiboken i min nya tröja från secondhand. För det är liksom mer jag. Jag passar inte in bland allt fix och trix, dyrt och fint, jag är liksom jag och jag är ganska enkel, men jag tycker om det så. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback