En morgon

14/3-2016 09:05

Att vakna 06:14 utvilad och go. Tillbringat tiden sedan dess framför datorn. Kollat resor, drömt om resor, insett att det är dyrt. Insett att livet även kan vara en resa här hemma. Att suga åt sig allt det äventyrlig som finns nära tillhands. Så som att sjunga på festivaler i sommar, gå på festivaler i sommar, resa till lappland med L. Se varje dag som ett litet litet äventyr. Att vakna upp i mitt rum som jag tycker om mer och mer. För det är underbart att ha ett rum att kalla för sitt. Inte två utan ett. Jag känner mig trygg då och jag finner en annan sorts ro än när jag flyttar mellan två. Och jag trivs här. Och jag är tacksam för detta. För här kan jag vakna upp och känna ro. Oftast vaknar jag upp ensam i denna lägenhet och det är underbart. Jag får tid till mig själv men även till att träffa familj. För mamma är här ibland och pappa och jag har kvalitétstid numera.  Livet krockar med sina föräldrars ibland när man växer upp till en egen individ. Livet ska tes på deras villkor för att man är barn, fastän man är vuxen i sitt barn och vet vad man vill, hur man vill leva. Man skapar sin egna vardag och livsstil. Gör andra val. Fastän de är små så är de viktiga. Men det är så som jag trivs. 


Kommentarer
Anonym säger:

Fina tankar. Upplevelserna blir inte bättre ju längre bort man kommer. Europa har mängder av spännande upplevelser och kulturer att bjuda liksom vårt eget fantastiska land. Har man dessutom ett eget litet krypin att krypa in i kan det bli riktigt bra. Kram morfar

2016-03-16 | 21:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback