Tankar åt alla håll och kanter.

 
 
Jag strosar runt i lägenheten. Färg över händer och armar. Kollar mig omkring, fastnar i mitt rum. Saker börjar falla på plats. Min konstnärliga sida tar plats mer och mer och jag går runt i fantasier i att vara en konstnär. En fin lägenhet med ett stort rum för måleri och konst. Färgstänk över väggar och golv. Färggranna sjalar runt halsar och en skitig skjorta och knut på huvet. Glas med rödvin och ännu mer måla. Drömmar och fantasi sätter guldkant på vardagen. 

 

Annars älskar jag mitt rum och hur jag satt min prägel på det. Det lite bohemiska med mycket färg och lite stök, med det vita lite mer stilrena möblerna. Jag har liksom lyckats kombinera mina två väldigt olika sidor. Den konstnärliga stökiga med den strukturerade stilrena. Det är två sidor som alltid fajtas, men jag är väl något utav båda. 

 

Rödvin på byrån och det känns chict och liksom coolt. Färgglada mattan och konst på väggarna. Gustav Klimt. Stilrent och bohemt. Som två världar som börjar smälta samman, i takt med att jag mellan dessa två olika världar hittat mig själv. Lite av varje är väl alltid bra. Jag har varit i den ena och den andra världen, men där emellan det är där som jag trivs. 

 

Någonting sådant som i dessa tankar får väl sammanfatta kvällen. I takt med en målning som börjar växa fram som jag hatälskar. Efter helgdagar utav jobb avrundat med lite sånger i kyrkan är jag nöjd. Lite vettigt varvat med lite roligt och fint för själen. Som nu i sin tur avslutas med penseln i handen, ännu mer färg på vardagen. Och mys med älskade familj och två knäppa fyrbenta. Dom där ögonen som sorgset tittar när man stänger dörren om dom för att ännu en gång åka därifrån. Och kära lilla valp-hund som satte guldkant på en vardag som inte riktigt höll då, men som man nu kan tänka tillbaka på med kärlek och något alldeles annat. En fyrbent liten vän som en bästa vän som i att känna sig gränslöst älskad och behövd. Kära lilla vän, som vi behövde dig. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback